pdfbox-users mailing list archives

From Fabien WALD <fabien.w...@uhb.fr>
Subject Divide, find and rename PDF file / Diviser, rechercher et renommer fichier PDF
Date Mon, 07 Mar 2016 12:41:19 GMT
Hello,

I have a PDF file of several hundred pages.
This file contains the results of examinations of several students.

I would like to create a single file for each student.

My need is:

1) Read the PDF file and divide whenever he finds the word "No duplicate
will be provided."
Indeed, it is this phrase that serves as a separator between each student.

2) Rename PDF files by this number in the file (can be easily extracted
because it is always surrounded by the same word "Student" and "INE")

Do you have a quick solution to offer me? Ideally command line?

Thank you in advance.

Cordially.

A French User :-)

----

Bonjour,

J'ai un fichier PDF de plusieurs centaines de pages.
Ce fichier contient les résultats d'examens de plusieurs étudiants.

J'aimerai créer un fichier unique pour chaque étudiant.

Mon besoin est donc :

1) Lire le fichier PDF et le diviser à chaque fois qu'il trouve le mot
"Aucun duplicata ne sera fourni".
En effet, c'est cette phrase qui sert de séparateur entre chaque étudiant.

2) Renommer les fichiers PDF par un Numéro présent dans le fichier (on
peut extraire facilement car il est toujours entouré des mêmes mots
"Etudiant" et "INE")

Avez vous une solution rapide à me proposer ? Idéalement en ligne de
commande ?

Merci d'avance.

Cordialement.

--