From Robert Großkopf <rob...@familiegrosskopf.de>
Subject Re: File Import
Date Mon, 19 Aug 2013 08:08:16 GMT
Hallo Hans,

> I find OO 4 well. However, I have a real problem with the lack of import filters
> for old file formats. I switched to the open file format while already, but
> still have plenty of files in StarOffice format on the hard disk. At least one
> import the old format should be possible in the new office. To walk the route
> over an old software to the file in the new format is very user unfriendly. I
> therefore very much an import filter for the old files. I save them then like
> the new format.

Dies hier ist eine deutschsprachige Liste.
Wenn Du ältere StarOffice-Formate hast, dann nimm Dir eine portable
Version von OpenOffice oder LibreOffice, die nicht der 4.*-Reihe
entspricht. Diese Versionen haben unter
Datei → Assistenten
einen Dokumentenkonverter, der auf die Konvertierung alter
StarOffice-Formate in einem Rutsch erlaubt.
Ich habe hier mehrere Versionen parallel installiert. Da ist dann auch
natürlich eine der 3-er-Reihe dabei, die die Dokumente weiterhin lesen kann.

Gruß

Robert