logging-log4j-user mailing list archives

From c...@qos.ch (Ceki Gulcu)
Subject RE: issue with xml configuration
Date Wed, 20 Feb 2002 12:03:45 GMT

I'll switch of to French on the next line only to switch back to
English in the next paragraph. Marie et Charles, vous avez toute
libert de converser dans la langue de votre choix. Cependant notez
que le 90% des autres participants sur cette liste ne comprennent pas
la langue de Molire, sans le vouloir, vous les excluez de vos
changes. Ce qui risque de nuire  la qualit d'information que vous
pourriez esprer. A vous de voir.

The problem mentioned by Marie is classical. Assuming that the log4j
classes are loaded by classloader CL1, the log4j extensions
MyPackage.MyAppender.class must be visible from CL1. It that is not
the case you'll get the java.lang.ClassNotFoundException you reported.

Java classloader are arranged in hierarchy. If CL1 is a parent of Cl2,
resources accessible to CL1 will be accessible from CL2 but the
converse is not true. CL1 cannot access resourced in CL2.  Let me know
if you have other questions. Regards, Ceki